Gezond afslanken

Je kent vast wel iemand die wil afslanken. Grote kans dat jij dit leest omdat je zelf op zoek bent naar een manier om af te slanken. Er zijn namelijk meer mensen die graag willen afslanken dan mensen die willen aankomen. Vooral rond januari beginnen veel mensen met een (zoveelste) poging om wat kilo’s kwijt te raken.

Waar veel mensen niet als eerste aan denken, is hoe ze gezond kunnen afslanken. En dat is ontzettend zonde! Want het lichaam is als een machine: het vraagt om de juiste hoeveelheid brandstof. Maar als je naar jezelf kijkt en je bent niet tevreden met wat je in de spiegel ziet, dan denk je niet aan de behoeften van jouw lichaam. En dat is niet raar.

“Als je op zoek bent naar een wondermiddel moet ik je helaas teleurstellen..”

Maar wees niet getreurd! Je moet niet op zoek gaan naar wondermiddelen. Die beloven je een snel resultaat, maar hoe betrouwbaar is dat? En niet onbelangrijk: hoe gezond is dat?

Wat gebeurt er als je op je streefgewicht zit en stopt met dit “wondermiddel”?

“Als je op zoek bent naar een tijdelijke verandering van je voeding moet ik je weer teleurstellen..”

Waarom ben je op zoek naar slechts een tijdelijke verandering? Wil je niet voor de rest van je leven een fitter persoon zijn? Wil je zo graag elke januari opnieuw op zoek naar de volgende tijdelijke verandering? Elk jaar weer opnieuw lijnen, zodat je elke zomervakantie weer in bikini kan? Is het niet makkelijker om het hele jaar door een schema te volgen, zodat je alle dagen van het jaar een gezelliger persoon bent?

Nieuwsgierig hoe je dat kunt bereiken? Lees dan verder!

Je hebt er bijna niet overheen kunnen lezen, maar als je het toch nog gemist hebt: ik ben een Onafhankelijk Herbalife Member. Dat betekent dat ik de producten van Herbalife zelf eet en ook van harte aanbeveel aan de mensen om mij heen.

Waarom ik dat doe? Omdat ik geweldige resultaten heb behaald met de producten!

Ik ben niet 20 kilo afgeslankt. Ook geen 10 en ook geen 5.. Deze resultaten worden wel behaald door mensen die Herbalife in hun voeding integreren, maar ik had niet zoveel om af te slanken. Ik was al slank toen ik Herbalife tegen kwam. En toch zijn deze producten ook voor mensen zoals mij geschikt.

Ik was namelijk altijd vermoeid. Je weet pas hoe lastig het is als je het zelf hebt meegemaakt. Elke ochtend was een strijd om wakker te worden en vervolgens had ik de rest van de dag vreselijke energie dips waardoor ik het liefst mijn ogen weer sloot.

Na twee weken mijn boterham met hagelslag te hebben vervangen voor een Herbalife ontbijt zaten mijn broeken al lekkerder. Huh? Maar je was al slank? Hoe kun je dan afslanken?

Mijn lichaam werd fitter door de juiste voedingsstoffen. Mijn energie ging omhoog. Ik kreeg meer tijd en meer beweging, omdat ik ’s middags niet meer op de bank lag te slapen. Dankzij de hoge kwaliteit van de proteïnen in het ontbijt, de gezondere keuzes aan tussendoortjes, meer water en de extra beweging daalde mijn vetpercentage. En dat voelde ik aan mijn kleding.

Na 3 weken was ik overtuigd: geen snaaitrek, geen honger, meer energie, vetmassa naar beneden en mijn spiermassa ging omhoog. Dat waren mijn resultaten. Maar vergeet niet mijn gevoel: ik werd vrolijker, opgewekter en hoopvoller. Want ik had geen hoop meer dat ik me ooit energieker zou voelen. Eerlijk gezegd had ik me er al bij neergelegd dat ik gewoon moe was..

Nu weer terug naar het onderwerp! Want de titel heet “Gezond afslanken”.

“Hoe jouw lichaam eruit ziet en hoe jij je voelt, wordt voor 80% van je voeding bepaald en voor 20% door training en beweging.”

Interessant! Dus dat betekent dat het geen nut heeft om jezelf helemaal te slopen in de sportschool. Beweging is natuurlijk wel van belang, maar sla niet door in het sporten. Sterker nog: dat heeft vaak het averechtse effect.

Want na een aantal weken helemaal kapot te zijn gegaan, elke dag spierpijn en de hele dag lijden aan een vreselijke honger, zien de meeste mensen geen enkel resultaat. Behalve dat ze pijn hebben en honger lijden.

Dat is de voornaamste reden dat Blue Monday bestaat. De eerste maandag van januari start iedereen met goede voornemens. De eerste week zijn ze ontzettend gemotiveerd en heeft iedereen het vertrouwen dat het goed komt. De tweede week wordt al zwaarder, want ze hadden nu al wel een resultaat verwacht. Dan is daar de 3de maandag van januari en geven de meeste mensen het op.

Begrijpelijk. De verwachtingen waren te hoog of de methode past gewoon niet bij ze.

Sommige mensen houden het nog een paar weken vol en halen zowaar hun doel! Ze zijn 10 kilo kwijt, passen weer in die jurk en kopen vol goede moed een mooie bikini voor de zomer. Maar dan gaan ze weer eten zoals vóór het dieet.

Meer advies nodig? Of wil je graag een persoonlijk gesprek en een eerlijk advies? Neem dan gerust contact met mij op. Ik help je graag verder! 🙂

Het is waanzin om een ander resultaat te verwachten met oude vertrouwde patronen.

En dat betekent niet dat je nooit meer een koekje mag eten, voor de rest van je leven geen alcohol meer mag drinken, geen chocolade meer mag snoepen en elke dag moet sporten.. Echt niet!

Als je jezelf een beter voedingspatroon aanleert, heb je ruimte om af en toe te zondigen. Je wordt niet dik van dat ene koekje in de week. Ook niet van een pizza elke maand. Het gaat om de keuzes die je elke dag maakt.

Wat eet je elke dag? Hoe vaak eet je elke dag? Hoeveel eet je per keer? Hoeveel water drink je? Of frisdrank? Koffie?

Vraag je je nou af: hoe zit het dan precies? Hoe kan ik afslanken zonder diëten? Wat is gezond om te eten? Wat is (onopgemerkt) ongezond?

Kleine veranderingen kunnen al een groot verschil maken!

  1. Vervang je witte pasta’s en wit brood voor de volkoren varianten. Kies voor basmati rijst of zilvervliesrijst in plaats van witte rijst.
  2. Ga voor een stuk fruit als je zoete trek hebt.
  3. Ga voor een wandeling tijdens je lunchpauze of voor een blokje om na het avondeten.
  4. Probeer meer proteïne toe te voegen in je maaltijden. Proteïne zorgt voor verzadiging, verbrand opgeslagen vet en behoud je spiermassa. Hoe meer spiermassa, hoe meer verbranding in rust. LINK
  5. Eet meer groente. Deze zorgen voor belangrijke vitamines en mineralen en vezels.
  6. Pas op met zogenaamde gezonde tussendoortjes! Ontbijtkoek klinkt onschuldig, maar wist je dat een stuk ontbijtkoek maar liefst 7 klontjes suiker bevat!? Pas ook op met granenrepen, cruesli, ontbijtgranen, drinkontbijt, yoghurt met smaakjes, koekjes met fruit en rijstewafels.
  7. Ga niet voor 0% vet producten en light producten. Kies liever voor volle producten. Ja echt! Minder vet betekent meer suiker! En suiker wordt omgezet in vet in ons lichaam..
Plugin by:aAM